رفتن به نوشته‌ها

هر آنچه در مورد مارک تجاری یک آرم باید بدانید

هر آنچه در مورد مارک تجاری یک آرم باید بدانید

شما آن علامت های کوچک کوچک را در کنار نام های تجاری و نشان ها می شناسید – ™ و؟ آنها به ترتیب علامت تجاری و علامت تجاری ثبت شده هستند. و اگر آرم دارید یا در حال ایجاد آرم هستید ، درک این نکات در مورد مارک تجاری یک آرم می تواند با رشد نام تجاری خود ، در وقت ، پول و سردرد صرفه جویی کنید.

به سادگی با داشتن یک آرم ، آنچه را که به عنوان علامت تجاری عرفی برای آرم خود شناخته می شود ، در اختیار دارید. این بدان معناست که شما بدون انجام کارهای اداری و قانونی ، تنها حق قانونی استفاده و اصلاح آن آرم را به دلخواه خود دارید. اما بدون علامت تجاری رسمی ثبت شده ، این حق به اندازه ممکن امن نیست. در اینجا ما به سوالات برتر درباره مارک تجاری یک آرم پاسخ می دهیم.

یک نشان بازرگانی به چه معنی است؟
علامت تجاری یک عنوان قانونی است که بخشی از مالکیت معنوی را از نقض حقوق محافظت می کند.

تصویری از کتاب غیر مجاز هری پاتر ، “هری پاتر و پلنگ تا اژدها راه می روند
یکی از اهداف قوانین مربوط به علائم تجاری و کپی رایت جلوگیری از ضررهایی مانند “هری پاتر و پلنگ تا اژدها راه می روند” است. از طریق مارک تجاری و وبلاگ قانون حق چاپ
بیایید آن را خراب کنیم

مالکیت معنوی هر نوع خلقت اصلی است. تقریباً هر چیزی می تواند یک قطعه از دارایی فکری باشد: یک نقاشی ، یک آهنگ ، یک نوآوری ، یک روند منحصر به فرد ، یک رمان ، یک فیلم ، یک اختراع ، کدی که شما ایجاد کرده اید ، یک دستورالعمل و در برخی شرایط ، یک کاربرد کشف علمی

اگر چیزی ایجاد کنید ، این مالکیت معنوی شماست. شما تقریباً کاملاً مالکیت معنوی خود را کنترل می کنید ، این بدان معناست که شما باید تصمیم بگیرید که آیا و چه موقع آن را بفروشید ، استفاده از آن را به چه کسی مجوز دهید و شرایطی که مجوز صادر می شود ، بنابراین چه مجوزی مستلزم آن است و چه هزینه ای برای مجوز دارد . همچنین می توانید نحوه افزودن آن را مانند شکل دنباله کنترل کنید.

وقتی شخص دیگری بدون رضایت شما از مالکیت معنوی شما استفاده می کند ، به عنوان نقض شناخته می شود. با این حال ، شرایطی وجود دارد که تحت آن یک طرف دیگر ممکن است بدون رضایت شما از مالکیت معنوی شما استفاده کند – در ایالات متحده ، این موارد تحت عنوان دکترین استفاده عادلانه قرار دارند.

خارج از این شرایط ، تخلف غیرقانونی است و به عنوان صاحب مالکیت معنوی ، شما حق دارید که علیه هر کسی که مالکیت معنوی شما را نقض کند ، اقدامات قانونی انجام دهید. نقض مالکیت معنوی چیزی است که هر طراح باید حداقل درک اساسی از آن داشته باشد.

نماد حق چاپ
از طریق Pixabay
علامت تجاری چه تفاوتی با حق چاپ دارد؟
حق چاپ همان کاری را انجام می دهد که علامت تجاری باشد. تفاوت بین آنها انواع خاصی از دارایی فکری است که آنها محافظت می کنند:

حق چاپ از تلاش های هنری مانند رمان ، آثار هنری تجسمی ، داستان کوتاه ، نام شخصیت ها و جهان های تخیلی ، آهنگ ها ، کد و انواع دیگر خلاقیت هایی که به صراحت برای اهداف تجاری وجود ندارند محافظت می کند
علامت تجاری از مالکیت معنوی محافظت می کند که به صراحت برای اهداف تجاری وجود دارد ، مانند نام های تجاری ، آرم ها ، برچسب ها و شعارها
علامت تجاری از چه چیزی محافظت می کند؟
علامت تجاری مالکیت شما بر مالکیت معنوی را محکم می کند. به سادگی با ایجاد و استفاده از یک آرم ، شما به طور خودکار تنها حق استفاده از آن را دارید و اقدامات قانونی را علیه نقض قانون انجام می دهید. اما با ثبت علامت تجاری خود ، این حق تقویت می شود و از حمایت های قانونی بیشتری برخوردار می شوید.

به عنوان مثال در ایالات متحده ، علائم تجاری در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) ثبت می شوند. کشورهای دیگر نمایندگی های مشابهی دارند و از طریق آنها از مارک تجاری مشابه محافظت می کنند.

نماد و گارد علامت تجاری
تصویرگری توسط OrangeCrush
ثبت علامت تجاری در USPTO حقوق و حمایت های زیر را به شما اعطا می کند:

حق اقدام حقوقی علیه ادعای نقض علامت تجاری در دادگاه فدرال.
ثبت نام علامت تجاری شما به اطلاع عموم می رسد.
تصور می شود که شما به طور قانونی صاحب علامت تجاری هستید و از حقوق انحصاری استفاده از آن در رابطه با کالاها و / یا خدمات مندرج در ثبت خود برخوردار هستید.
این راه را برای شما هموار می کند تا بتوانید به راحتی مارک تجاری خود را در کشورهای دیگر ثبت کنید.
شما می توانید از واردات کالاهای خارجی که موجب نقض علامت تجاری شما می شوند جلوگیری کنید.
طرح طلسم نارنجی
به عنوان مثال ، اگر پرتقال پرورش دهید ، احتمالاً تصویری عمومی از مارک تجاری نارنجی دریافت نخواهید کرد. شما به چیزی منحصر به فرد مانند این طلسم نارنجی توسط Francesca.ibba00 احتیاج دارید.
از چه چیزی نمی تواند محافظت کند؟
علامت تجاری نمی تواند به شما حق انحصاری در مورد موارد عمومی را بدهد. به عنوان مثال ، شما نمی توانید نام تجاری خود را “Juicy Oranges” بگذارید و انتظار داشته باشید که نام و یک آرم را با نام تجاری ثبت کنید.

علامت تجاری همچنین نمی تواند دیگران را از استفاده از مالکیت معنوی شما به روشهای سازگار با دکترین استفاده عادلانه منع کند. به طور کلی ، استفاده منصفانه به دیگران امکان می دهد از کارهایی با مارک تجاری و دارای حق چاپ استفاده کنند که منجر به سردرگمی مصرف کننده نشود.

ما در پست وبلاگ خود درباره مواردی که هر طراح باید در مورد نقض مالکیت معنوی و علامت تجاری بداند ، این موارد را با جزئیات بیشتری پوشش می دهیم.

آیا علامت تجاری در سراسر جهان قابل اجرا است؟
خیر. مارک تجاری آرم شما فقط در کشوری که درخواست علامت تجاری خود را ثبت کرده اید از شما محافظت می کند. اگرچه مارک تجاری آرم شما در یک کشور باعث می شود که علامت تجاری آن در کشور دیگر سهولت داشته باشد ، اما شما باید در هر کشوری که می خواهید از این حمایت قانونی برخوردار شوید ، درخواست علامت تجاری جداگانه کنید.

چه کسی دارای علامت تجاری آرم است؟
وقتی آرم خود را طراحی می کنید ، این کار را انجام می دهید. وقتی طراح را مأمور ساختن آرم برای خود می کنید ، علامت تجاری به محض خرید از آن به شما منتقل می شود. معمولاً یک قرارداد انتقال وجود دارد که هر دو طرف آن را امضا می کنند.

به عنوان مالک علامت تجاری ، شما تصمیم می گیرید که در آن لوگو ظاهر شود ، چگونه آرم به روز شود یا اصلاح شود و چه اشخاصی می توانند به آن مجوز استفاده در مواد خود را بدهند.

Th

روند مارک تجاری یک آرم

آیا می توانم نام خودم را علامت تجاری بگذارم؟
آره. با این حال ، لازم است برای یک هدف مربوط به تجارت باشد.

آرم کروی رنگی پاستلی برای “سبک L. تامپسون”
طراحی لوگو توسط TikaDesign
بگذارید بگوییم نام شما سارا کلر است و شما گوشواره های رزینی سفارشی ایجاد می کنید. شما می توانید نام تجاری مانند Sarah Keller Jewelry یا گوشواره های Sarah را کاملاً علامت تجاری کنید.

اما در این حالت ، مارک تجاری فقط از مالکیت معنوی شما در گروه تجاری مورد استفاده شما محافظت می کند. اگر سارا کلر دیگری وجود داشته باشد و او تصمیم بگیرد نام تجاری عکاسی خود را به نام سارا کلر علامت تجاری بگذارد ، کاملاً می تواند این کار را انجام دهد بدون نگرانی در مورد نقض حق چاپ شما.

با دقت در مورد مارک تجاری خود به عنوان نام تجاری خود فکر کنید و آن را بخشی از آرم خود قرار دهید. اگرچه این یک روش آسان برای ایجاد یک علامت منحصر به فرد است ، اما شما همچنین نام خود را به چیزی جدا از خود اختصاص می دهید – و حتی اگر سالها شرکت را ترک کنید ، آن نام تجاری همچنان با نام شما فعالیت خواهد کرد.

این همان اتفاقی است که برای کارن میلن ، طراح لباس انگلستان افتاد. وی پس از بازی در ساخت شرکت خرده فروشی خود با مارک جهانی که امروزه نقش اصلی را دارد ، در سال 2004 از آنجا خارج شد. اما از آنجا که این تجارت در انگلستان با نام کارن میلن ثبت شده است ، وی نمی تواند به طور قانونی علامت تجاری جدیدی را در انگلستان با کاملاً مشابه ثبت کند. نام. علاوه بر این ، دادگاه در سال 2016 حکم داد که وی همچنین نمی تواند از نام خود برای مارک سازی لباس و کالاهای خانگی در ایالات متحده و چین استفاده کند ، زیرا این امر ناقض شرایط توافق نامه 2004 او است.

آیا آرم من واجد شرایط حفاظت از علامت تجاری است؟
اگر به اندازه کافی قوی باشد ، اگر به اندازه کافی قوی نباشد ، USPTO (یا دفتر مارک تجاری کشور شما) آن را رد می کند.

چه چیزی یک آرم قوی را تشکیل می دهد؟
در دنیای مالکیت معنوی ، یک آرم یا نام قوی علامتی است که بدون شک برای سازنده آن منحصر به فرد باشد.

آرم بی نظیر اسباب بازی
یک آرم منحصر به فرد توسط آنجلا کوئلار
اینها شامل نام های ساخته شده ای مانند Microsoft و Google و همچنین کلمات و نمادهایی است که معمولاً با محصول یا خدمتی که به آن پیوست شده اند مرتبط نیستند ، مانند رایانه های Apple یا همبرگرهای White Castle.

در مقابل ، یک آرم یا نام ضعیف علامت عمومی است (مانند یک نماد یا شکلک به عنوان مثال) یا به راحتی محصول یا خدمات را توصیف می کند. چند نمونه فرضی از این موارد شامل بستنی خوشمزه ، موسسه حقوقی قابل اعتماد و مرکز مراقبت روزانه آجر خاکستری است.

چه مدت طول می کشد تا یک علامت تجاری را نشان تجاری کنیم؟
معمولاً مارک تجاری یک آرم از زمان ثبت تا صدور بین شش تا نه ماه طول می کشد. با این حال ، ممکن است برای موارد پیچیده سه سال طول بکشد.

هزینه مارک تجاری یک آرم چیست؟
هزینه مارک تجاری یک آرم بسته به کشور متفاوت است. در ایالات متحده ، مارک تجاری یک آرم با USPTO بین 275 تا 660 دلار به علاوه هزینه های حقوقی هزینه دارد. مارک تجاری یک آرم با یک دفتر علائم تجاری ایالتی (که محافظت مشابهی را برای ثبت آن در سطح فدرال ، اما فقط در یک ایالت خاص ارائه می دهد) به طور کلی بین 50 تا 150 دلار هزینه دارد.

روند مارک تجاری یک آرم شامل چه مواردی است؟
قبل از اقدام به ثبت علامت تجاری ، در پایگاه داده کشور و ایالت خود جستجو کنید تا مشخص شود آیا شرکت دیگری قبلاً از آرم بسیار نزدیک به آرم مورد نظر برای استفاده استفاده کرده است. جستجوی اینترنت در این مرحله نیز می تواند به شما کمک کند زیرا می تواند آرم های قانون عمومی را بدست آورد که در غیر اینصورت نمی گیرید. اطمینان حاصل کنید که واقعاً در مورد همه نام ها و تصاویری که در نظر دارید تحقیق می کنید ، زیرا اگر آرم شما بیش از حد به مارک موجود شباهت داشته باشد ، درخواست شما رد می شود و شما باید فرآیند را مجدداً راه اندازی کنید.

هنگامی که تشخیص دادید آرم شما خیلی شبیه به مارک تجاری دیگر نیست ، می توانید پیش بروید و یک درخواست علامت تجاری را به دفتر مارک تجاری کشور خود ، به عنوان مثال USPTO در ایالات متحده ، وارد کنید. سپس وارد بررسی USPTO می شود.

در این مرحله ، یکی از دو اتفاق ممکن است رخ دهد. دفتر علائم تجاری می تواند تعیین کند که آرم شما صلاحیت مارک تجاری را دارد و آن را برای انتشار صادر کند (که منجر به ثبت می شود) یا اینکه می توانند یک یا چند موضوع را با آن پیدا کنند و اقدامات دفتری را انجام دهند. وقتی این اتفاق می افتد ، به شما اطلاع داده می شود که چرا این آرم رد شده و شش ماه به شما فرصت داده می شود پاسخ دهید. در این مرحله ، در صورت اصلاح همه مسائل ، دفتر علائم تجاری ممکن است آرم را تأیید و منتشر کند. یا اگر مسائل به طور کامل حل نشده باشند ، ممکن است مجدداً اقدامات دفتری را انجام دهند و شما دوباره شش ماه فرصت دارید که پاسخ دهید.

پس از اقدام دفتری دوم ، بسته به اینکه مطابق با معیارهای دفتر علامت تجاری برای مارک تجاری آرم باشد ، ممکن است آرم منتشر یا رد شود.

آیا برای علامت تجاری آرم لازم است با یک وکیل کار کنم؟
آرم گرد مشت
طراحی لوگو توسط TRYBYK ART STUDIO
نه. شما کاملاً می توانید روند مارک تجاری آرم خود را انجام دهید.

اما همکاری با وکیل می تواند سودمند باشد. یک وکیل باتجربه مالکیت معنوی می تواند درخواست علامت تجاری شما را برای شما تشکیل دهد و تمام مدارک را از طرف شما اداره کند. با انجام این کار ، می توانید در وقت ، انرژی و خطر بهم ریختگی خود صرفه جویی کنید – زیرا وکیل شما این کار را انجام داده است

سنگ معدن ، آنها می توانند آن را تا حد ممکن صاف و آسان کنند.

اگر درخواست مارک تجاری من رد شود ، چه می شود؟
تعدادی از دلایل وجود دارد که ممکن است درخواست علامت تجاری شما رد شود. این شامل:

این یک آرم عمومی است.
احتمال زیادی وجود دارد که مصرف کنندگان آرم شما را با یک آرم مارک تجاری موجود اشتباه بگیرند.
آرم شما فقط یک تزئین است ، نه یک علامت شناسایی قانونی.
آرم شما حاوی حرف ها یا تصاویر توهین آمیز است (اگرچه موارد استثنایی وجود دارد که می توان این نوع مواد را با مارک تجاری ثبت کرد).
تصاویر یا متن آرم از نظر جغرافیایی نادرست توصیف شده است ، به این معنی که به طور نادرست نشان می دهد شرکت یا محصول شما در یک مکان خاص مستقر شده یا از آن منبع تهیه شده است.
اگر احساس می کنید که رد به اشتباه انجام شده است ، می توانید درخواست تجدیدنظر را به دفتر علائم تجاری ارائه دهید تا درخواست مجدداً بررسی شود و به طور ایده آل پذیرفته شود. اگر معلوم شد آرم شما واجد شرایط علامت تجاری نیست ، باید قبل از تلاش مجدد به صفحه طراحی برگردید و یک آرم جدید ایجاد کنید.

مالکیت و محافظت از علائم تجاری

قوی ترین علائم تجاری کدامند؟ (و چرا؟)
همانطور که در بالا اشاره کردیم ، قوی ترین علامت های تجاری علامت هایی هستند که غیرقابل انکار فقط در مارک هایشان منحصر به فرد هستند. این می تواند به این دلیل باشد که:

کلمات یا تصاویر ساخته شده
خودسرانه در رابطه با محصول یا خدمات آنها (فکر کنید کامپیوترهای اپل).
هنگامی که علامت تجاری ثبت شده ندارید ، در صورت داشتن علامت تجاری ضعیف ، ادعای مالکیت نام تجاری یا آرم تجاری خود دشوارتر خواهد بود.

طراحی آرم روغن زیتون توسط olimpio

طراحی آرم رستوران توسط Veerle.
چرا نمی خواهم آرم خود را مارک تجاری کنم؟
هنگامی که برای اولین بار آرم خود را ایجاد می کنید ، مورد بعدی که باید انجام دهید این است که آن را علامت تجاری کنید ، درست است؟

لازم نیست.

روند مارک تجاری می تواند بسیار طولانی و گران باشد ، بنابراین شما مجبور نیستید مرتباً این کار را انجام دهید. این بدان معناست که چند مورد وجود دارد که توصیه نمی شود آرم خود را علامت تجاری کنید … حداقل بلافاصله. این شرایط شامل سه نکته زیر است:

1. چیزها در سنگ تنظیم نمی شوند
شما هنوز کاملاً به آرم متعهد نیستید – یا می دانید که در مدت زمان کوتاهی آن را تغییر می دهید. این می تواند به این دلیل باشد که شما یک آرم کم تلاش با یک سازنده آرم ساخته اید تا فقط در زمان راه اندازی کسب و کار خود چیزی در محل داشته باشید و قصد دارید یک آرم حرفه ای ایجاد کنید که بعداً پول بیشتری برای خرج کنید.

شاید شما در نظر داشته باشید که در سالهای آینده گسترش یابد و آرم خود را تغییر دهید تا منعکس کننده آن باشد. در هر صورت ، یک آرم باید به طور مداوم مورد استفاده قرار گیرد تا توسط علامت تجاری آن محافظت شود ، بنابراین اگر آرم شما فقط یک آرم “در حال حاضر” است ، ارزش تجاری و تجاری آن را ندارد.

2. این منحصر به فرد نیست
اگر آرم شما کاملاً شبیه آرم دیگری است که در کشور شما استفاده می شود ، با احتیاط قدم بردارید. این می تواند شبیه به یک مارک بزرگ و ملی باشد ، به این معنی که ممکن است مردم گیج شوند ، آرم شما را تغییر دهند. ارزش سردرگمی ندارد ، به نظر می رسد مانند یک کپی برداری یا به طور بالقوه با مارک تجاری دیگر به مشکل قانونی برخورد کنید.

اما بگذارید بگوییم که شرکت دیگری در اورگان مستقر است ، و شما در نیوجرسی هستید و هر دو مشاغل کوچک هستید که در درجه اول به بازارهای محلی خود خدمت می کنند. در این صورت ، احتمالاً با این مسئله مواجه نخواهید شد که افرادی شما را برای شرکت دیگر اشتباه بگیرند … اما هنوز نمی توانید آرم خود را در USPTO ثبت کنید. در این حالت ، ثبت علامت تجاری شما در ایالت شما باید از محافظت کافی برخوردار باشد.

3. تجارت شما می تواند موقتی باشد
اگر مطمئن نیستید که تجارتتان دوام خواهد آورد ، چه می کنید؟ سلام ، این یک نگرانی معتبر است. شاید این فقط یک فشار جانبی برای شما باشد و شما متقاعد نشده باشید که می خواهید این کار را برای همیشه انجام دهید. یا این فقط یک ایستگاه بین موقعیت های تمام وقت است. درست مثل اینکه ثبت آرمی که در آینده نزدیک تغییر می کند منطقی نیست ، ثبت آرم برای مشاغلی که مطمئن نیستید دوام بیاورد به احتمال زیاد ارزش ندارد.

چگونه می توانم از آن نمادهای علامت تجاری استفاده کنم؟
این سوال دو م componentsلفه دارد: چه زمان مناسب برای استفاده از هر علامت است ، و چگونه آن را به معنای واقعی کلمه در متن خود وارد می کنید.

علامت تجاری ثبت شده
از طریق ویکی پدیا
علامت تجاری
از طریق ویکی پدیا
for برای علائم تجاری استفاده می شود که در دفتر مارک تجاری ثبت نشده است. این شامل علائم تجاری است که در حال حاضر معلق هستند. for برای علائم تجاری است که در دفتر مارک تجاری ثبت شده است.

و در اینجا نحوه وارد کردن نمادها به متن آورده شده است:

هنگام تایپ کردن روی رایانه ویندوز ، مطمئن شوید که کلید [Num Lock] درگیر است ، سپس با استفاده از کلید ترکیبی فشار دادن کلید [Alt] و سپس دنباله شماره صفحه کلید “0153” برای وارد کردن نماد TM یا “0174” به نماد علامت تجاری ثبت شده را وارد کنید.
در سیستم عامل های اپل ، کلیدهای [Option] و “2” را برای علامت تجاری نگه دارید و [Option] و “R” را همزمان نگه دارید تا نماد علامت تجاری ثبت شده تولید شود.
با انتخاب نماد از نقشه نویسه موجود در برنامه نرم افزاری ، هر یک از نمادها را وارد کنید.
در صورت مشاهده نقض علامت تجاری من چه کاری می توانم انجام دهم؟
وکیل بسته به مشخصات خاص شرایط ، شما بالقوه می توانید حق جبران خسارت نقض شده را داشته باشید

راهنمایی اگرچه کار با وکیل می تواند گران باشد ، اما لزوماً لازم نیست. همانطور که در این پست توسط USPTO بحث شده است ، شما می توانید با یک وکیل حرفه ای یا یک وکیل ارائه خدمات کم هزینه به مخترعین و مشاغل نوپا همکاری کنید.

آرم های اپل و اپل وارز در کنار یکدیگر
از طریق شرکت اپل و اپل
معمولاً اولین قدم برای حل حادثه نقض علامت تجاری ، صدور نامه توقف و انصراف است. این نامه ای از طرف وكیل شما به طرف است كه مارك تجاری شما را نقض می كند و از آنها می خواهد متوقف شوند.

اگر این امر باعث توقف آنها نمی شود ، ممکن است لازم باشد که دادگاه دستور متوقف کردن آنها را صادر کند. این لزوماً به معنای رای دادگاه به نفع شما نیست – اگر دادگاه تشخیص دهد که آرم های مشابه شما باعث ایجاد سردرگمی نشده است ، ممکن است حکم کند که شما هر دو مجاز به استفاده از آرم هستید. این همان اتفاقی است که وقتی شرکتهای اپل و اپل ، Inc به دلیل نامهای مشابه خود در سال 2006 به دادگاه رفتند.

اما چگونه می توان فهمید که علامت تجاری شما نقض می شود؟ مقاله ما را در مورد چگونگی بررسی اینکه آیا طرح شما کپی شده است ، بخوانید ، جایی که ما ابزارها و استراتژی هایی را که می توانید با استفاده از آنها بدون استفاده از رضایت شما از مارک تجاری خود استفاده کنید ، توضیح می دهیم.

مارک تجاری یک آرم از برند منحصر به فرد شما محافظت می کند

به عنوان یک مارک در حال رشد ، به نفع شماست که در مورد مارک تجاری دارایی های مارک منحصر به فرد خود فعال باشید. اما قبل از ثبت درخواست یک علامت تجاری ، باید یک آرم منحصر به فرد برای علامت تجاری داشته باشید! یک آرم منحصر به فرد به احتمال زیاد از یک آرم عمومی تصویب می شود ، بنابراین اگر قبلاً آرم ندارید ، با یک طراح آرم باتجربه کار کنید تا آرم مناسبی برای نام تجاری خود ایجاد کنید.

help

منتشر شده در آخرین ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.