چگونگی طراحی بنرهایی که کلیک بیش‌تری می‌گیرند

چگونگی طراحی بنر هایی که کلیک بیش‌تری می‌گیرند

بنرهای تبلیغاتی، مورد استفاده‌ترین فرم بازاریابی در اینترنت هستند. از زمان فعالیت وب‌سایت‌های GEOCities و MySpace، بنرهای تبلیغاتی، شبکه‌ی جهانی وب را با تبلیغ کردن همه چیز، تحت پوشش خود قرار داده‌اند؛ از آیپدهای رایگان تا معاملات روزانه.

امروزه، گسترش روش‌های بازاریابی رفتار‌محور در تبلیغات اینترنتی، بدان معناست که بنرهای تبلیغاتی که به صورت پاپ‌آپ در مرورگر شما نمایان می‌شوند مرتبط با مطالبی هستند که در تاریخچه‌ی مرورگر شما ذخیره شده‌اند.

در ادامه نکات عملی و رموزی درباره طراحی بنر را بازگو می‌کنیم که به شما خواهد آموخت چگونه بنرهایی طراحی کنید که کلیک زیادی بگیرند و مورد توجه مخاطبان واقع بشوند. با بلاگ ادنگاه همراه باشید.

چگونگی طراحی بنرهایی که کلیک بیش‌تری می‌گیرند

کوری بنر [Banner Blindness] – یک تهدید جدی برای کلیکهای شما.
به دلیل ازدیاد بنرهای تبلیغاتی، تبلیغات بنری اکثرا توسط مخاطبین نادیده گرفته می‌شوند. عدم شکل‌گیری ارتباط صحیح توسط بازدید‌کننده، ترس از اسپم و ویروسی بودن، پاپ‌آپ‌ها و عدم وجود محتوای جذاب، دلایل دیگری بر بی‌توجهی بازدیدکنندگان و مخاطبین هستند.

در یک نظرسنجی مشخص گردید ۴۳ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند بنرهای تبلیغاتی از جذابیت کافی برای کلیک خوردن برخوردار نیستند، و ۳۱ درصد آن‌ها نیز معتقدند که تنها زمانی روی بنرها کلیک می‌کنند که به این دلیل وارد اینترنت شده باشند. شکی بر این نیست که بنرهای تبلیغاتی برای موفقیت تبلیغ کنندگان از بازخوردی متوسط برخوردارند، اما با دنباله‌روی از قواعدی خاص می‌توانند بسیار موثرتر از قبل باشند.

  1. پس از بازدید از بی‌شمار صفحات اینترنتی، شامل انواع بنرهای تبلیغاتی، به این نتیجه رسیده‌ایم که چگونگی طراحی یک بنر میتواند به جای نادیده گرفته شدن آن، بازدید و دریافت کلیک‌های متعدد آن را تضمین کند.

استفاده از طرح و رنگ‌های ساده و خلوت.
استفاده از طراحی فلت [Flat Design] روز‌به‌روز شایع‌تر می‌شود، و بنرهای شلوغ برای کاربران، نامطلوب و زننده به حساب می‌آیند. گیف‌ها، بنرهای چشمک‌زن، استفاده از انواع رنگ‌ها و مواردی از این قبیل می‌توانند موجب یک نگاه گذرا شوند؛ در حالی که طراحی و رونوشت‌های ساده، در یک چارچوب مشخص می‌توانند چشمان کاربران را مجذوب خود کنند.

به طور مثال در تصویر شماره یک، محصول تبلیغ شده آزادانه در مرکز تصویر واقع شده و نوشته‌ی برجسته‌ی سفید بالای تصویر، مخاطب را کاملا روشن می‌سازد که با کلیک کردن بر روی آن قرار است چه چیزی به دست آورد. هم‌چنین پایین تصویر محصول، تصویر لوگو و برند آن قرار داده شده است و پایین‌تر از همه، برای کم کردن ریسک گیج شدن مخاطب، فراخوانی هوشمندانه قرار داده شده که مخاطب با دیدن آن راغب به استفاده از این بنر تبلیغاتی می‌شود.

LL-Bean-ad

از یک فراخوان برای عمل [CTA: Call to Action] صریح و واضح استفاده کنید.
ارزش یک بنر تبلیغاتی با تعداد کلیک‌های آن مشخص می‌شود؛ بنابراین بسیار مهم است که کاربران برای کلیک کردن بر روی بنر تشویق و ترغیب شوند.

بهترین بنرها آن‌هایی هستند که از یک فراخوان برای عمل [CTA] واضح و آشکار بهره بگیرند؛ تا آن‌چه را که کاربران با کلیک کردن بر روی آن باید انتظار داشته باشند از قبل روشن کرده باشد. ۵۷ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی که در بالا به آن اشاره شده بود معتقدند که کاربران برای کلیک کردن بر روی بنرها بسیار محتاط عمل می‌کنند، زیرا از آن‌چه با کلیک کردن بر روی بنر در انتظارشان است نا‌مطمئن هستند.

برای به حداقل رساندن عدم اعتماد و سردرگمی مخاطبان باید مطمئن شد که از فراخوانی واضح، با رنگ‌های روشن و متضاد استفاده شود، که نه تنها از مخاطب درخواست کلیک کردن می‌کند، بلکه وی را از آنچه پس از کلیک کردن بر روی بنر خواهد یافت، مطمئن سازد. تصویر شماره ۲ یک نمونه عالی برای رساندن این مفهوم است، که هم رسالت خود را حفظ کرده و هم مخاطب را مجاب به کلیک کردن بر روی آن می‌کند.

Nimbb-ad

ضرورت دنبال کردن بنر تا آخرین قدم.
زمانی که فردی بر روی بنری تبلیغاتی کلیک می‌کند، هیچ‌چیز گیج‌کننده‌تر از این نیست که وب‌سایت مقصد کاملا با طراحی بنر ی که به تازگی روی آن کلیک کرده تفاوت داشته باشد. یک بنر تبلیغاتی باید از لحاظ بصری کاملا شبیه به آن‌چه کاربران در وب‌سایت مقصد خواهند دید باشد.

زمان طراحی بنر تبلیغاتی باید مطمئن شد که رنگ‌ها، خطوط و نوشته‌ها کاملا شبیه به برند محصول مورد نظر باشند تا مخاطبین به محض ورود به سایت مقصد آن را ترک نکنند. به طور مثال تصویر برند فولکس واگن در تصویر شماره ۳ و ۴، در کنار محتوای هر دو عکس، کاملا استوار به چشم می‌آید.

Volkswagen-adVolkswagen-website

اهمیت محل قرار دادن بنر تبلیغاتی.

۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مذکور، معتقدند بنرهای تبلیغاتی آنلاین ارتباطی به آن‌ها ندارند. این مقوله می‌تواند میزان توجه مخاطبین به یک بنر به‌خصوص را بسیار کاهش دهد. روش‌های بازاریابی رفتارمحور این امکان را فراهم ساخته‌اند تا محل قرارگیری بنرهای تبلیغاتی مرتبط با مخاطبین، صفحه‌ای به‌خصوص باشد.

در ویدئوی زیر، تبلیغی از شرکت نیسان را مشاهده می‌کنید که مثال خوبی برای قرارگیری صحیح بنرهای تبلیغاتی است. [مشاهده ویدئو در یوتیوب]

تاثیرگذاری.
با پیشرفت زبان‌های برنامه‌نویسی، این امکان وجود دارد که مرزهای وابسته به کادر یک بنر تبلیغاتی را جا‌به‌جا کنیم. به طور مثال در این بنر تبلیغاتی شرکت آدیداس به مخاطب این امکان داده می‌شود که قلم نمایش داده شده در بنر را تحت کنترل خود درآورد و با استفاده از آن هر کجای صفحه که بخواهد خطوطی رسم کند؛ و هر چه بیش‌تر این خطوط تداوم داشته باشند، جزئیات زیبایی به آن اضافه می‌شود و همواره دونده‌ای کوچک بر روی این خطوط بدون توجه به قوانین فیزیک، بالا و پایین می‌رود؛ که دقیقا همسو با شعار «غیرممکن وجود ندارد» شرکت آدیداس می‌باشد.

همه چیز را ساده نگه دارید.
در آخر، توجه داشته باشید که تا حد امکان همه چیز ساده باشد. هدف اصلی نام تجاری و فراخوان برای عمل خود را مشخص سازید و از آن‌ها منحرف نشوید؛ و واجب‌تر از آن، هر چه محتوای بیش‌تری در کادر بنر خود قرار بدهید مخاطب خود را بیش‌تر سردرگم کرده‌اید؛ و در نتیجه با بنر تبلیغاتی شما احساس بیگانگی خواهد کرد. در تصویر شماره ۵، بنری از شرکت StumbleUpon مشاهده می‌کنید، با تکیه بر روی طرح برند بسیار ساده و فراخوان برای عمل آن، گویای همه چیز است.

Stumbleupon-ad

نتیجه گیری نهایی.
اجازه ندهید طرح‌های شما محدود به چارچوب فضای بنر تبلیغاتی شما بشوند. تفکر خارج از قواعد معمول، راز طراحی بنری تبلیغاتی با دریافت کلیک زیاد است؛ بنری که خارج از کلیشه‌های موجود باشد. یک بنر تبلیغاتی باید دارای هدفی آشکار و فراخوان برای عملی [CTA] واضح باشد، به فضای پیرامون وب‌سایتی که در آن قرار دارد و هم‌چنین وب‌سایتی که پس از کلیک کردن انتظار مخاطب را می‌کشد مرتبط باشد.

بسیاری از مردم بر این باورند که بنرهای تبلیغاتی متعلق به گذشته‌اند و عمر آن‌ها تمام شده است؛ اما شیوع بنرها در صفحات اینترنتی خلاف این را نشان می‌دهد. فضا و مخاطبان محیا هستند و تبلیغ‌کنندگان و طراحان باید اطمینان حاصل کنند که از تمامی پتانسیل آن برای به دست آوردن کلیک‌هایی که به دنبال آن هستند، استفاده می‌کنند.

adnegah.net/blog/how-to-design-banner-ads-that-people-actually-want-to-click/

thenextweb.com/dd/2014/01/07/design-banner-ads-people-actually-want-click

Leave a Reply